Dinsdag 13-6-2023 Eerste dag van 2 dagen Reykjavik

21 juni 2023 - Reykjavík, IJsland

Vroeg weg uit het eerste hostel, ik wil IJsland zien .....

Voordat ik naar mijn 2-nachten hostel in hartje Reykjavik ga, ga ik eerst wat in de stad aan toeristische plekjes bekijken. Natuurlijk weer op de gemakkelijke manier, via geocachen. Ik bezoek wat standbeelden van beroemde IJslanders en enkele andere interessante plekken, maar alles in de stad zelf en ik vind het niet fijn om tussen de huizen te zijn. Reykjavik is de hoofdstad van IJsland en heeft slechts 140.000 inwoners ongeveer tegenover 400.000 voor het hele land. Dat kan wel kloppen want tijdens mijn rondreis heb ik goed gezien dat er ontzettend veel onbewoond gebied is, bijna alles....

Einde van de middag check ik in bij mijn hostel (Hostel B47), hier had ik vooraf aangegeven dat ik een grote voorkeur had voor een onderste bed. Bleek er een kamer te zijn met gewone bedden en daar mocht ik ook in, een upgrade dus alweer. Even siesta gehouden en dan naar een door mij georganiseerde geocachers bijeenkomst. Er hadden helaas maar 2 geocachers aangegeven dat ze zouden komen, eentje uit Zwitserland en iemand uit Reykjavik. Klokslag 19.00 uur stopt er een auto op de verder lege parkeerplaats daar en stapt een Zwitserse vader met zijn dochter uit voor mijn event. De man/vrouw uit Reykjavik is niet gekomen. We hebben wat gebabbeld, ging wat moeilijk want ze spraken Zwitsers-Duits en hun Engels wat nog slechter te verstaan. Maar toch een gezellig half uurtje doorgebracht. Daarna samen nog een naar cache vlakbij gelopen en een Stupa bewonderd en omhoog gelopen. Mooi uitzicht vanaf de top.

Als ik terug ga naar mijn hostel vraag ik me af wat ik die 2e dag in Reykjavik moet doen..... en besluit vroeg op te staan en alvast de Golden Circle te gaan rijden. Die was eigenlijk bestemd voor het einde van de reis, maar ik heb geen zin meer in stadsbezoek, dus de plannen worden omgegooid.