Maandag 12-6-2023 Vertrek naar IJsland

21 juni 2023 - Keflavík, IJsland

Om kwart voor vijf komt Rene me halen om naar het NS station te brengen. Gelukkig geen vertraging onderweg met de trein, dus ruimschoots op tijd op Schiphol. Ik vlieg met PLAY, nog nooit van gehoord, een erg budget vliegmaatschappij en dat heb ik ook gemerkt. Gelukkig had ik bij online inchecken wel een stoel bij het raam gekocht (pffff 18 euries moeten betalen) en kon ik dus wat scheef zitten want de beenruimte is vreselijk beperkt. Terug ga ik weer bijbetalen en kies ik voor het middenpad. Aankomst in Keflafik om 13.00 uur lokale tijd. Gelijk de auto opgehaald, een Kia, automaat, dus een upgrade :)

's Middags eerst wat rondgetoerd en mijn eerste geocache opgezocht. Ik ben van plan om van earthcache (EC) naar earthcache (EC) te rijden, dan kom ik beslist op de meest mooie plekjes. Voordeel is ook dat ik niets vooraf hoef uit te zoeken, geen adressen enz. Ik navigeer gewoon op geocaching van cache naar cache.....

Deze EC is bij de Midlina Btridge. Deze voetgangersbrug over een kloof verbind de Noord-Amerikaanse en de Euro-Azie tektontische platen. Sta je dus als het ware precies tussen 2 werelddelen in. De kloof tussen de 2 platen wordt elk jaar 2 cm groter. Vond het zeer interessante informatie en een prima keuze voor mijn allereerste IJslandse cache.

Dan naar het Hostel (Start Keflavik Airport),  hier slaap ik de eerste nacht en tevens de laatste nacht. Het ligt op 10 minuten rijden van het vliegveld. Goed hostel met gewone bedden in de slaapzaal, dus geen stapelbedden. Heerlijk om zeker te weten dat je niet op een bovenste bed terecht kan komen.